maandag 19 september 2016

hexagon-quilt in progress....

still working on this quilt.....


4 opmerkingen:

  1. Lieve Pink,

    Inmiddels ben je alweer een stuk verder met
    deze Quilt, ik vind het erg mooi staan deze lichte
    rand er omheen. Wat ik me afvraag os het uiteindelijk
    een ronde of een vierkant/rechthoekige quilt gaat worden?

    Heb je daar al een idee over of laat je het gaandeweg gebeuren?
    Ben heel benieuwd hoe uiteindelijk het eindresultaat
    gaat worden. Maar nu vind ik hem al PRACHTIG!!!

    Succes met de vorderingen,

    Liefsssss
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Josephine! Goede vraag! Ik weet het niet! Laatst in Lochem, bij Rietje van Slagmaat (prachtige winkel, prachtige quilts!) liet Rietje me een mooie hexagon-quilt zien waarbij de quilt geappliceerd was op een stuk stof en daar omheen had ze prachtige details gemaakt. Ze is altijd zo behulpzaam!
      Geen idee of ik dat ga doen. Ik heb de vorm bewust verschoven (kijk maar!) en nu denk ik dat ik een ronde vorm uiteindelijk heel mooi zal vinden.

      De grootte is ook nog een open boek. Nu denk ik dat ik eerst een stofje ga zoeken om een volgende rand te maken. Je bent er een aardig tijdje mee bezig nu de quilt groter wordt!

      Kortom: geen flauw idee!

      Inmiddels ben ik aan een nieuw hondje begonnen omdat ik in november op een beurs ga staan. Ik zal er binnenkort over schrijven. Nu kan ik wel vast zeggen dat het een beurs is om het maken van beren in Nederland te promoten. Je zult me dus niet vinden op een grote beurs! (niet te betalen ook!)

      En vertel eens, wat ben jij aan het maken?! : )))))))))))))

      Geniet van je week; ik ben blij dat het koeler is!

      Liefs van Pink xxx

      Verwijderen
  2. Het lijkt me prachtig lieve Pink, een ronde quilt,
    eigenlijk heb ik dat nog nooit gezien.
    Een nieuwe rand er omheen is letterlijk een hele toer
    om te maken. Hoeveel hexagons zijn dit al????

    Neeeeee ik heb ze nog niet geteld hoor, hahaha
    je weet ik ben er gek genoeg voor.

    Leuk te lezen dat je op een beurs gaat staan, ben benieuwd
    wat dat precies in gaat houden maar lees het binnenkort wel bij je.

    Momenteel hou ik me bezig met aquarellen, eentje is voltooid
    maar het moeten er twee worden voor naast elkaar, en aan de 2e
    ben ik net begonnen. Het is best heel moeilijk en neemt veel
    tijd in beslag. Ik werk het meest nat op nat maar tussendoor
    moet je alles steeds goed laten drogen om er weer aan verder te kunnen werken. Het is ook telkens weer afwachten hoe het
    resultaat tot dan is geworden. Maar heerlijk om te doen.

    Ook ik ben happy met deze temperaturen, HEERLIJK.

    Fijne week meis,

    Liefsssss
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 141 als ik goed geteld heb pffffffff! HaHa!! op de vroege morgen!

      Leuk aquarellen! Kan ik niet maar het boeit me wel. Misschien dat ik nog wel eens een cursus ga volgen! Ik kijk uit naar je schilderijen!

      Liefssss van Pink xxx

      Verwijderen

Hartelijk dank voor je reactie! Pink