woensdag 20 juli 2016

sampler quilt, Old English Paper piecing

Alle blokken zijn aan elkaar genaaid.  Er is een groene rand omheen gezet en nu zoek ik nog een stof om mee verder te gaan. Het zal een uitdaging worden om toch een evenwicht in de quilt te brengen!

All blocks have been stitched together. I added a green border and now am looking for a new fabric to go on. It is a challenge to bring harmony into the quilt in the end!

Eerst probeerde ik deze kleur maar dat vond ik te onrustig / first I tried this coloure but it was too busy


Rood vond ik ook te onrustig / red was too busy too in my opinion




en het werd groen /  and I made it green


Nu moet ik proberen om van het middenstuk een geheel te maken / now I must try to make "one piece" of the centre. 
Dit ga ik doen als ik ga quilten / I will do this when I start quilting. 
Eerst nog verder met een rand / first going on with another border!

Wordt vervolgd!  To be continued!

2 opmerkingen:

  1. Wat is hij leuk geworden Pink. Die groene border is prachtig en rood was o ok leuk ge weest. Het staat allemaal mooi met elkaar. Leuke foto van je met dat schattige beertje.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moooooiiiii hoe ze allemaal aan elkaar zijn gezet
    lieve Pink, maar best heel moeilijk inderdaad om er
    een geheel van te maken. Door de openingen die nu
    ontstaan door de verschillende stukjes stof die hetzelfde
    zijn als de achtergrond lijkt het een beetje een doolhof,
    ook leuk overigens, maar daardoor mis je de strakke rustige
    belijning. Maar inderdaad zoals je al beschrijft met quilten
    kan je dat weer oplossen.

    Best nog een puzzel lieverd omdat voor elkaar te krijgen,
    ben heel benieuwd hoe je dat gaat doen.

    Steeds al ik naar de foto kijk ben ik voor mijzelf aan
    het bedenken hoe ik dat zelf zou oplossen, hihihi
    giller hé.

    Succes met de vorderingen en fijne week verder,

    Veel liefs,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie! Pink