donderdag 4 februari 2016

quilt complementaire kleuren in progress

Ja, echt waar, ik heb de stof verknipt. Nadat ik de stof had gekocht bleef die een weekje liggen en toen ik verder ging heb ik een mooie achterkant geknipt. Helaas was ik vergeten dat ik de stof wilde gebruiken voor de randen en niet voor de achterkant : )))))
Ach, alle begin is moeilijk en ik zie de humor er wel van in. Ik kan nu 2 dingen doen:  de randen smaller maken of nieuwe stof kopen. Nu had Rietje van Slagmaat niet zo veel meer van de stof en het kan zo maar zijn dat we er volgende week even naartoe rijden.

Op dit moment komt er eindelijk een beetje leven in de brouwerij: het quilten. Leuk!  Ik had verkeerd garen gebruikt en ben dat nu aan het vervangen.
Eerst heb ik in het midden gequilt en nu ga ik verder rondom. Het wordt allemaal nog uitgebreider en ik bedenk het eigenlijk ter plekke. Quilten doe ik nog steeds met de hand. Voor hulp kan ik kijken op you tube bij Missouri Star Quilt Company...... bedankt andere Riet! Geweldige filmpjes!



Het blijft nog lastig om de kleuren goed te vangen in een foto. Op een dag neem ik de quilt mee naar buiten! Moet lukken! Maar nu regent het hier steeds.

Veel quilt-boeken heb ik niet maar de boeken die ik heb daar ben ik heel blij mee. Vooral het boek de Quiltmakers waar niet alleen veel mooie patronen in staan maar waarmee je ook master-classes kunt volgen, gewoon thuis. Voor de toekomst denk ik maar!

Gelukkig staan er achter in het boek allerlei tips en, alsof het voor mij is geschreven, wordt er uitgelegd dat je ook grotere steken kunt gebruiken met dikker garen en dan krijg je een meer "primitief" werkstuk. Hoera!
Ik heb wel een setje quiltnaaldjes maar die zijn zo klein dat ik ze niet goed voel en ik kan ze dan ook niet gebruiken. "Grof geschut" lost dit op en nu blijkt dat dat ook nog "mag". 

Nu noem ik dit werkstuk voorlopig maar :  een rOndje per dag................   met een knipoog hoor!

Voorlopig vermaak ik me wel!

Leuk dat je langs kwam! 

1 opmerking:

  1. Ohhhhh wat erg Pink, zie het al helemaal voor me,
    heerlijk enthousiast aan de slag en dan opeens....
    wat heb ik nu gedaan. Maar dat gaat helemaal goed komen
    daar twijfel ik niet aan. Voor alles is een oplossing, en
    daar ben jij echt goed in, dat weet ik gewoon.

    Wat is het toch mooi om te zien hoe een quilt met het
    doorquilten helemaal tot leven komt.
    En heerlijk te lezen dat je er zo'n plezier aan beleefd.
    Het is ook heel rustgevend dit soort werkjes en juist
    als je het allemaal met de hand doet.

    Ziet er PRACHTIG uit Pink, ben benieuwd hoe je het
    uiteindelijk allemaal op gaat lossen, ik hou je in de
    gaten hoor ;-))))))

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie! Pink