zondag 14 februari 2016

mini quiltje nr. 2

Weer even een tussendoortje.  Ik wilde proberen hoe het zou gaan met de applicatie-techniek en gebruik maken van het "heatnbond lite" papier dat ik kocht. Het werkt en is niet moeilijk om toe te passen. Nu kan ik met een gerust hart aan een grotere quilt beginnen.............  maar: ik zal dan niet de achtergrondstof eerst voorzien van een laag vlieseline. Voor deze kleine quilt deed ik dat wel omdat het een grove linnen is maar het lukte niet meer om, toen alles genaaid was, de vlieseline en de stukjes stof aan de achterkant waar ik op heb ge-appliceerd weg te knippen. Er was me uitgelegd dat, als je dat doet, de ge-appliceerde delen vanzelf wat bol gaan staan. Jammer dat het niet lukte maar nu weet ik dat het anders moet.

Another in between. I'm trying to use "heatnbond lite" paper for applique. It works for me.


Dit mini quiltje leg ik even weg om te bedenken of ik er nog meer zal maken en die zal samenvoegen tot een grotere quilt (ik denk van wel).  Leuk om te doen tussendoor.

De mini quilt is nu 18 x 18 cm.


Het patroon heb ik zelf bedacht en dat vind ik dan ook heel leuk om te doen. Ja, ik maak er vast wel meer!
I designed the pattern myself and I like that.  For sure I'll make more! 

1 opmerking:

  1. Wat een lieflijk ontwerp heb je gemaakt Pink,
    en het is een schattig mini quiltje geworden.
    En dat voor de eerste keer met de applicatie techniek,
    zeer geslaagd, daar mag je trots op zijn.

    Leuk idee trouwens zoals je schrijft om eventueel
    meerdere te maken en die dan samen te voegen tot
    een groter geheel. Je kan dan bijvoorbeeld ook
    de jaargetijden erin verwerken.

    18x18 een mooi klein formaatje is dat, en inderdaad
    leuke werkjes om af en toe aan te werken.

    Succes met het volgende ontwerp.............
    en methode die je toe gaat passen om de bolling
    zichtbaar te krijgen, spannend...
    Gaat jou zeker lukken, daar twijfel ik niet aan.

    Geniet van een fijne week,

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie! Pink