zondag 3 januari 2016

work in progress

Quilt complementairy colours.

Vorig jaar begon ik aan een nieuwe quilt. Kleuren zijn voor mij altijd het uitgangspunt als ik iets maak. Patronen boeien me niet zo snel. Complementaire kleuren zijn kleuren die even sterk zijn. Rood en groen kun je zo noemen. Het leuke vind ik dat, als je een grote rode quilt maakt met 1 groen vlakje, de kleuren nog steeds even sterk zijn. Bij deze quilt speel ik hier een beetje mee. Op dit moment bestaat deze uit 141 blokjes van 4 x 4 cm. Een patroon heb ik niet en ik ontwerp al werkende. Inmiddels heb ik geleerd dat ik dit niet met behulp van kartonnetjes hoef te doen maar ook met de naaimachine kan maken....... met dank aan Riet!

Er worden 20 verschillende stofjes gebruikt en ik weet nog niet hoe groot deze quilt wordt. Het hangt er vanaf welke stoffen ik nog kan vinden die er bij passen.  Leuk, dat vind ik het zeker!






De bedoeling is dat er steeds een opening blijft van rood naar groen....naar rood   enz.

De stofjes kocht ik in Zutphen en tot mijn grote spijt zijn de rode kleuren er niet meer.  Een aardige mevrouw stelde voor dat ik rode boeren zakdoeken neem.  Geweldig. Ik ga in elk geval op zoek!


2 opmerkingen:

  1. Heeeee Pink, ontdek ik eens dat je weer een
    nieuw blog hebt gemaakt en nu speciaal voor
    alles over quilten.
    Handig en heel overzichtelijk is dat zeker.

    Deze quilt wordt al heel erg mooi, en vind het
    ook heel leuk dat je dit helemaal op gevoel doet,
    en zelf nog niet weet hoe het er uiteindelijk uit
    komt te zien. Heel spannend zo'n ontwikkeling.

    Ik ontdekte net dat de link van Rietje op je eerste blog
    niet goed werkt, deze hier op dit blog werkt wel goed.

    Wens je een fijne week toe.....

    Liefsssss
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Josephine, ik had dat even gemist van de link voor Riet maar nu doet hij het gelukkig. Soms moet ik ook niet uuuuren door gaan! Dacht dat ik het gecontroleerd had. Ik had de tekst steeds duidelijker gemaakt op de foto en na de zoveelste keer ging het denk ik mis.

      Ja, ik vond het tijd worden om een aantal dingen in een apart blog te zetten. Mijn eerste blog blijft gewoon bestaan denk ik. Ik zie wel hoe het loopt.

      Geldt ook voor de quilt! Nu moet ik snel even op jouw blog gaan kijken...... druk druk druk.....

      Fijne week lieverd! xxx Pink

      Verwijderen

Hartelijk dank voor je reactie! Pink