zaterdag 2 januari 2016

mijn eerste quiltje / my first quilt

Op een dag bezocht ik de plaatselijke quiltwinkel waar je een middag "hexagon" kon volgen. Nooit van gehoord dus snel even op internet gezocht. Leuk!  Hexagon! Doen!

One day I visited our local quiltshop where you could follow one class "hexagon". Never heard of so I searched internet and thought: NICE! Let's do it!

Quilten had ik nog nooit gedaan. We kregen allemaal wat lapjes en kartonnetjes en uitleg hoe het allemaal moest.  Voor ik het wist had ik er al een paar gemaakt.  Niet genoeg om er echt iets van te maken maar niet getreurd, gewoon mee naar huis die lapjes!

I had never quilted. We all got some pieces of fabric and cardboard and some explanation how to. Before I knew I had made some. Not enought to make something of those but no problem, I took them home with me.

Mijn eerste hexagon-quiltje:  my first hexagon-quilt:


Klein rondje van 18 cm doorsnee. Ik heb de bloem er op genaaid niet wetend dat dat wel vaker gedaan wordt. Appliceren, dat woord ken ik nu! Het is wel gequilt maar je ziet het niet!  Het zijn kleine steekjes rondom de bloem. Ik was er echt reuze trots op en het hangt nu aan de muur.

Small circle 7,1 inches. I didn't realize I was using the applique technique! This quilt has been quilted but it doesn't show. There are little stiches around the flower. I was so proud and it hangs on the wall.

Het was gebeurd:  ik heb de smaak te pakken!
Addicted!

Op naar de volgende!  Next!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hartelijk dank voor je reactie! Pink