zondag 10 januari 2016

little projects in between

De complementaire kleuren quilt ligt te wachten op een mooie stof voor de binding en de achterkant. Ik ben er nog niet helemaal uit welke ik zal kiezen en daarom heb ik hem even opzij gelegd.

Inmiddels ben ik begonnen aan een mini-quiltje.  Bladerend door mijn boeken ontdekte ik dat ik vaak kies voor het "oude English paper-piecing". Aha!

I've started this in between project, a mini quilt  in the old English paper piecing technique.

Het mini-quiltje is weer gemaakt met de hand en van vierkantjes; er omheen zit een rand linnen (vrij grof) en daar wil ik nog op borduren. Uiteindelijk komt daar weer een rand omheen of de binding. Mijn batting is op zag ik. Mooie gelegenheid om van de week een bezoek te brengen aan een quiltwinkel.

Hier is vast een foto van het quiltje:



Wordt aan gewerkt!

2 opmerkingen:

  1. Hier komt hij dan nog een keertje, ;-)))))
    ******************************************

    Ha Pink,

    Wat een ontzettend lief quiltje is dit, het
    doet me aan een heel oud quiltje denken.
    Zo prachtig die kleuren, en vooral erg mooi ook
    naar mijn idee de wat grove linnen rand er omheen.

    Geweldig idee trouwens om die rand te gaan borduren, je
    blijft me verrassen met je leuke iedeetjes.

    Nu zag ik de post twee keer en wist niet precies waar
    ik nu het beste kon reageren. Waarschijnlijk op het
    andere blog???

    Weet je wat, ik schrijf het gewoon op beide blogs, haha.

    Geniet van een fijne week.....

    Liefsssssss
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Lieve Josephine, weet je, ik vind het al geweldig dat je reageert dus kies maar op welk blog je dat wilt doen!
      Leuk dat je het quiltje ook mooi vindt! Het is klein en dat heeft voordelen. Je bent er niet heel lang mee bezig en al werkende krijg je allemaal ideetjes die je dan in de volgende kunt verwerken.
      Bedankt Josephine! Heel veel liefs van Pink (en oj jee er komt weer sneeuw enz..... )

      Verwijderen

Hartelijk dank voor je reactie! Pink