zaterdag 16 januari 2016

het mini-quiltje is af

Het was zo leuk om te maken deze mini-quilt! Het ging niet zonder slag of stoot maar het is gelukt.

This mini quilt is made of left-over fabric.

Het quiltje is gemaakt van restjes stof.


Als je even niet op de zoompjes let (ik zal mijn leven beteren!)  kun je zien dat ik het gemakkelijk vind om bij old English paper piecing de delen met paperclips aan elkaar vast te zetten.


Ook vond ik het handig om een malletje te maken waar ik omheen kon borduren (quilten).



Voor de rand heb ik de stof van de achterkant gebruikt.



en dit is 'm dan.   Ik laat hem diagonaal zien omdat hij niet helemaal recht geworden is en nu zie je dat niet zo erg : ))))))

Wat heb ik geleerd: 
  • ik neem geen zachte dunne papiertjes meer voor de mallen maar karton
  • ik neem nooit meer een zelfkant aan het stuk stof voor de achterkant; het was dik en ik kwam er bijna niet doorheen met de naald
  • ik neem een iets grotere zoom
  • het belangrijkste dat ik leerde was dat ik het ontzettend leuk vind! 
What did I learn: 

  • I must not use weak paper
  • Not to use the thick part at the side of the fabric
  • I will make a bigger seam 
  • I love it!
Bedankt dat je kwam kijken!  Ik ga nu verder met de complementaire quilt (en moet nog een beer in elkaar zetten....)


3 opmerkingen:

  1. Het is echt een heel lief quiltje geworden Pink,
    en ik zit echt te genieten als ik je bijschriften lees.
    Al doende ontdek en leer je inderdaad steeds weer
    nieuwe handigheidjes.

    Erg mooi de rand er omheen, en ook zeer geslaagd
    de rondingen die je borduurde. Het is een SUPER
    lief quiltje geworden, en zoals je schrijft dat het
    niet helemaal recht geworden is;-)))))
    Dat hoort gewoon bij handwerkjes,.

    Ook heel herkenbaar, ben je heerlijk enthousiast
    bezig om het te voltooien en zie je opeens [als het klaar is]
    een klein verschilletje in maten........

    Je hebt nog genoeg werkjes als ik het zo lees,
    heerlijk hoor, succes met alle vorderingen......

    Heel fijn weekend verder,

    Liefsssssssssssssss
    Josephine
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Pink. Je mini quiltje is beeldig. Schattig die bloemetjes en gequilt om dat malletjes is een geweldig idee.
    Nou heb ik hier een site die je beslist moet opzoeken. De Missouri quilt company heeft meer dan honderd filmpjes met uitleg hoe je patronen en quilts kan maken. Als je deze link hieronder aantikt kom je bij een van die filmpjes en aan de kant van je scherm zie je dan een paar van andere patronen. Als je die dan weer aantikt zie je er weer andere. Ik kijk wel een paar keer per week naar hoe het ook alweer moet.Als het met dezelink niet lukt google je gewoon Missouri quiltcompany en dan komt het ook. Er gaat een wereld voor je open.Echt waar.
    Lieve groet van Riet
    https://www.youtube.com/user/MissouriQuiltCo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldig lieve Riet! Reuze bedankt voor de link. Ik kan nog wel even voort met de filmpjes! Het is altijd leuk om er naar te kijken en er weer iets van op te steken. Het is ook wat handiger dan sommige boeken vind ik. Ben er blij mee!
      Bedankt dat je het quiltje mooi vindt; het is 22,5 cm in het vierkant en het grappige is dat het niet recht is maar de buitenkant is dat dan weer wel. Hoe KREEG ik het voor elkaar hè?! : )))))))))))))

      Op naar de volgende! Liefs van Pink!

      Verwijderen

Hartelijk dank voor je reactie! Pink