maandag 22 februari 2016

een quilt met een hart

Jaren geleden heb ik eens een tekening gemaakt met het idee er "ooit" en quilt van te maken. Ik had zelfs zo'n speciale liniaal, een snijmat en een rolmes gekocht.  Nooit aan begonnen!  De spullen had ik ook inmiddels weggegeven aan een vriendin die een cursus quilten ging volgen.

Years ago I made a drawing with the idea that "once" I was going to make a quilt. I even had such a rollerknife etc. but I never started. In the meantime I had given away all the stuff to a friend who was going to follow classes.

Uiteindelijk heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de quilt gemaakt. Geen idee weer van hoe of wat en daarom heb ik allemaal vierkante kartonnetjes gemaakt en de quilt zo aan elkaar genaaid. Het hart heb ik er weer op genaaid.

Finally I started and made the quilt. I had no idea how to so I have cut squares and stitched the quilt by hand (old English paper-piecing). The heart in the middle is applique.










Deze quilt is 55 x 55 cm geworden. De quiltstoffen zijn afgewisseld met een grovere borduurstof.
De kleuren zijn in het echt levendiger, ik ben niet zo'n goede fotograaf.

This quilt is 21,7 x 21,7 inches. I used cotton and linen. I'm not a good photographer and the colours are more "alive" in real.

Ook van deze quilt zag ik onlangs nagenoeg dezelfde uitvoering..... te koop als pakket in een quiltwinkel.................

I recently saw a look-a-like in a quiltshop.....available as a kit.........

Maak me er maar niet druk om.  I better don't bother myself with these things.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hartelijk dank voor je reactie! Pink