maandag 22 februari 2016

een huisje quilten.... maar dan anders / quilting a different house

 has found a new loving home

Nu ik het eerste quiltje gemaakt had ben ik eens gaan zoeken op internet. Tjonge jonge wat een mooie werkstukken kun je daar vinden en ja, ook veel uitleg over hoe het allemaal gemaakt wordt.
Geld voor een cursus had ik niet dus het was echt fijn om zo veel informatie te kunnen vinden.

Now I had made my first quilt I started surfing the internet. Wow, so many beautiful quilts to see and yes, a lot of information about how to make a quilt. I couldn't afford classes and was happy to find all the information.

In de kast had ik nog 2 kleine zelfgemaakte mini-konijntjes staan. "Jullie kunnen wel een huisje gebruiken" dacht ik en zonder enig plan begon ik aan een quiltje; vierkantjes deze keer. Inmiddels had ik ook crazy quilt en andere leuke technieken ontdekt op internet en ik heb me dan ook flink uitgeleefd.

In my clostet 2 little rabbits were waiting. I thought: "the 2 of you can use a little house" and without any idea I simply started this quilt; squares. It was really nice to do and the information on internet was helpfull.

Dit is het geworden:  this is what it looks like:


De voorkant kant open en sluit met een lintje via de sleutel. You can open the front-side and it closes with lace.






en een kussentje van wolvilt voor in het huisje. a little pillow from woolfelt.


Het huisje is 12 x 12 x 12 cm  en alle delen zijn met een stuk kant aan elkaar genaaid. Voor de vulling gebruikte ik dikker vilt. Het huisje is flexibel.

This little house measures 4,7 x 4,7 inches and I connected all sides with lace. I used a thicker felt for the stuffing. The walls of the house are flexible.

Ik vond het echt geweldig leuk om te maken. Inmiddels wonen de 2 konijntjes er in.
I really enjoyed this so much. The 2 little rabbits live in the house now.

oh...dit is het andere konijntje:  oh...and this is the other rabbit:

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hartelijk dank voor je reactie! Pink